tisdag 7 augusti 2012

Min kompis Håkan


Jag älskar Håkans musik. Hans melodier attraherar flera generationer samtidigt och berättar så tidlösa historier man kan skratta, gråta och sjunga med till. Det är få musiker från min stad som har musik som kommer leva för evigt. Och Håkan är en av dom.

Men nog talat om Håkan Hellström, nu ska vi prata om min kompis Håkan "Obnoxiuz" Yngwe, albumaktuell med "På väg ut. Obnoxiouz och jag har gjort en del häftiga grejer ihop.

Och så har vi tagteambattlat mot Spakur och Osvensk Tiger.

För ett tag sen arbetade vi på en gemensam EP, men tyvärr rann det projektet ut i sanden. Lyckligtvis återfinns två av dessa låtar på Obnoxiuzs senaste skiva. Albumet kommer snart dyka upp på spotify, men gör er själva en tjänst och supporta en av sveriges bästa rimsmedar, genom att köpa "På väg ut" på ITunes.