lördag 7 december 2013

En sista dans med "Elisabeth"

Rob och Bob, även känd som Seriesveriges svar på Method Man och Redman, har en pågående julkalender där de har tipsat om mitt gamla seriefanzine. Klicka här för att läsa deras inlägg. Jag har länge försökt att komma ifrån skuggan av det verket. För många serieläsare där ute så är "Fur Elisabeth" det enda jag har gjort. 126 sidor under 10 månaders tid klipptes ner och resulterade i en 80-sidig storslägga. Det är min storsäljare och fortfarande mitt största serieverk. 2009 började jag testa andra typer av serieberättande. Men förra året kände jag att det var dags att återvända med nåt självbiografiskt igen. Dock ingen lovestory till, dels så känns det som att jag har romantiserat minnet av den där specifika personen alldeles för länge, dels så finns det andra aspekter av vardagslivet som inte tidigare har belysts i serieform. Det är ganska lätt för en 30 års-krisande 29-åring att förlora sig i nostalgi (Vilket för övrigt är temat i min kommande serie), men bara för att hålla min kreativa ådra igång, så tänker jag ge ut ännu en utgåva. En sista utgåva. En "sista dans med Elisabeth", om man säger så. Fur Elisabeth Redux kommer innehålla några extrasidor som varken hjälper eller stjälper handlingen, men de ger läsaren en liten extra inblick på en knakig men snäll kärlekshistoria. Seriesläppet kommer vara en del en månadslång Hajp-kavalkad jag kallar för "Svartvit Månad". Mer om det inom kort.

Inga kommentarer: