fredag 5 april 2013

Serie! Mellan Jobb, 1-6

Så var våren här. Jag överlevde vintern genom att samla på gamla serietidningar. För att citera Green Arrow i ett Dennis O Neil-författat nyckelnummer från 70-talet: "Something is wrong! Something is killing us all. Some hideous moral cancer is rotting our very souls". Nu syftade karaktären på det eskalerade gatuvåldet, men jag väljer att citera för att syfta på ett annat samhällsproblem: Massarbetslösheten.
Den här serien publicerades i Världens Ende # 1 (2010) och speglade min tid som arbetslös under våren 2009. Nu när jag har gått utan jobb sedan oktober 2012, så känns den mer aktuell än någonsin. Vi får se hur det går, snart vänder det. Det sägs att arbetsituationen vänder ca 2016. Lika bra att hålla andan tills dess. Jag publicerar hela serien i tre delar, under den här helgen.







Del 2 av "Mellan Jobb".

Inga kommentarer: