onsdag 28 november 2012

Serie: Kontroll.

Efter att ha gått arbetslös i två månader, fick jag äntligen gå på anställningsintervju och nu på måndag är det dags för mitt första arbetspass! Är ytterst tacksam så jag hade tänkt att fira min nya timanställning genom att publicera "Kontroll", mitt bidrag till Världens Ende 2 från 2011. I den antologin var temat "Arbete", så jag valde att skildra den mest bespottade yrkeskåren i Göteborg: Västtrafiks Biljettkontrollanter.
Dom flesta brukar reagera på slutet. "Slutar den där?" är en fråga jag alltid får när folk läser "Kontroll". Egentligen skulle det bli en ganska våldsam avslutning. Men sedan kände jag att det är bättre med ett öppet slut. Jag har en idé om hur det kommer gå för karaktären Hektor, men den sparar jag i ritblocket tills vidare.

Inga kommentarer: