måndag 6 augusti 2012

Att rita Läderlappskurkar 1.

Det har gått ungefär 8 månader sedan jag började leta upp mina gamla Batman-leksaker och ställa upp dom på min bokhylla. Vid vuxen ålder har jag börjat söka mig tillbaka till en gammal barndomsfavorit, det vill säga den animerade tv-serien Batman: the animated series. Allt lär ha kulminerat efter att jag fick se en suddig, smygfilmad kopia av prologen till "The Dark Knight Rises" (som nu går på bio i Sverige). Jag har samlat på mig en hel del gamla karaktärer på Tradera och Ebay för att utöka min lilla samling och dessutom började jag avbilda Instagram-kompisar som skurkar. Allt för att försöka få igång mitt färgläggande på nytt. Jag har inte färglagt en enda bild sen jag gick i gymnasiet.
Lusellan är en rolig tjej jag följer både på Twitter och Instagram. Jag satt och bläddrade i Paul Dinis "Mad Love" och kände för att rita Harley Quinn. Av en ren slump såg jag en av Lucys semesterbilder där hon klättrar på raukar och gapar. Jag började skissa ner den på blyerts och sen la jag till röd och svart tusch. Boom! Paul Dini och Bruce Timm hade varit stolta.
FinaFosse som The Riddler (Gåtan). Fosses förra Twitter-avatar var stilig så jag föreställde mig honom som Edward Nygma/Nashton. Blev nöjd ända tills jag skulle skugga med grön tusch. Som ni ser här ovan slog det mörkgröna tuschet ut den ljusgröna färgen. Synd ändå.
Lydia Landefjord som Poison Ivy. Lydia är en tjusig sneakersamlare från Stockholm. Jag klippte den här bilden från hennes Instagram-konto eftersom den kändes klassiskt pinup-posig (Vilket passar karaktären Poison Ivy väldigt bra). Jag var nöjd med formen, men det blev ganska svårt att få balans på färgpennorna och tuschpennorna. Resultatet blev ändå okej. Jag är nöjd.

Chipchoppin Orders egna Cheek som Mr Freeze. På den här bilden har jag inte tillfört så mycket mer utöver den klassiska Animated Series-designen, men jag testade att göra om glasögonen lite. Blev lite småkladdigt i bakgrunden men jag gillar bilden ändå.

Inga kommentarer: